دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
علیرضا تابش، دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان معتقد است سیدجواد هاشمی که از کارگردانان پرکار حوزه کودک است، باید در فیلمنامه و سوژه‌یابی برای حوزه کودکان دقت بیشتری به خرج دهد.

به گزارش آوای خزر، علیرضا تابش، مدیر عامل پیشین بنیاد سینمای فارابی و دبیر چند دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در جشنواره سینما حقیقت، درباره اینکه «شهر گربه‌ها» هیچ امتیازی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان  به دست نیاورد، گفت: من فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» را برای حضور در جشنواره کودکان و نوجوانان پذیرفتم اما در همان جشنواره هم این فیلم در هیات داوران صاحب هیچ امتیازی نشد البته این موضوع دلیل نمی‌شد که فیلم در جشنواره ما حضور پیدا نکند. او می‌گوید که من  فیلم را برای مخاطب کودک نمی‌سازم بلکه برای خانواده می‌سازم. اینکه یک فیلمسازی پرکار است دلیل نمی‌شود که در یک جشنواره جایزه بگیرد. حق این کارگردان است که فیلمش در زمان مناسبی اکران شود اما مخاطبان سینما هستند که آثار سینماگران را قضاوت و داوری می‌کنند.

او درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس به محتوای فیلم با عنوان «گربه رقصانی» توضیح داد: من به محتوای «شهر گربه‌ها» ورود نمی‌کنم. تمام حرف من این است که جشنواره‌ فیلم‌های کودک و نوجوانان باتوجه به تعداد جایزه‌ها و رویکردشان و در رقابت با دیگر فیلم‌ها امتیازی به این فیلم ندادند چون این فیلم برای خانواده ساخته شده بود و صرفا برای مخاطب کودک و نوجوان نبود. البته من به گفته‌های سیدجواد هاشمی احترام می‌گذارم، به هرحال آقای هاشمی یکی از پرکارترین فیلمسازان در عرصه کودک و نوجوان است. ایشان هم نگران سرمایه و دیده شدن فیلم بودند اما امیدوارم از این به بعد آقای هاشمی برای راضی نگه‌داشتن و احترام به خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان در حوزه سوژه‌یابی و فیلمنامه، انتخاب‌های دقیق‌تری انجام دهند تا دچار حاشیه نشوند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار